ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 1号

ブルーナーにおける構造論に関する一考察 : 「社会科」を中心として

https://doi.org/10.15027/30239
https://doi.org/10.15027/30239
124af4ae-2a4b-457e-a3f3-1613587d7c86
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_1_115.pdf JEducSci_1_115.pdf (352.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ブルーナーにおける構造論に関する一考察 : 「社会科」を中心として
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Bruner's Concept with regard to the Structure Theory : A Focus on New Social Studies
言語 en
作成者 今井, 康晴

× 今井, 康晴

ja 今井, 康晴

en Imai, Yasuharu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2007 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 Structure
主題
主題Scheme Other
主題 New social studies
主題
主題Scheme Other
主題 Bruner's theory
主題
主題Scheme Other
主題 Human
主題
主題Scheme Other
主題 構造
主題
主題Scheme Other
主題 社会科
主題
主題Scheme Other
主題 ブルーナー理論
主題
主題Scheme Other
主題 人間
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Since the mid-20th century the Structure Theory has been conducted especially for the natural sciences such as Mathematical, Biological, and Physical Structure in The New Curriculum before Woods Hole conference was held. As the Woods Hole conference was held in 1959, the briefing paper, "The Process of Education," reported by Bruner was regarded as particularly important, and at the same time the Structure Theory was proposed for each curriculums. This Structure Theory has theoretically played a central role in study after 1960 with regards to curriculum that focused on things erudite. From the viewpoint of cognitive psychology he has been aiming at the structure of the subject in "The Process of Education so as to describe the structure theory. The bottom line is that he put much emphasis on fundamental notion that every branch of knowledge have. In addition, about "On Knowing" he pursued the structure of teaching materials encouraging the knowledge as the structure of a subject matter. In the Structure Theory composed of both two sides, he tried to sample the main component and to transfer to each curriculum in accordance with each central concept of knowledge. Although the Structure Theory was advanced there, it has been limited to Math, physics, and natural science until now. And therefore, according to the cognitive psychology, the definition of each structure theory would be studied with the development of curriculum in the United States, especially in the center of the structure of "Social Study" that Bruner raised.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/30239
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 115
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 1, p. 115-120, 発行日 2007-09-01
旧ID 30239
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:59:59.141378
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3