ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 1号

Evaluation : It's Role in Planning Educational Programs : A Personal Reflection

https://doi.org/10.15027/30230
https://doi.org/10.15027/30230
53b2c608-82f0-49d7-a575-a55ad1335397
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_1_29.pdf JEducSci_1_29.pdf (408.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Evaluation : It's Role in Planning Educational Programs : A Personal Reflection
言語 en
作成者 St Leger, Pamela

× St Leger, Pamela

en St Leger, Pamela

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2007 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
主題
主題Scheme Other
主題 School evaluation
主題
主題Scheme Other
主題 Developmental evaluation
主題
主題Scheme Other
主題 Curriculum planning
主題
主題Scheme Other
主題 Bloom's Revised Taxonomy
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher education
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to show how evaluation is an integral part of teaching and learning. The paper begins with a reflection of my personal journey of discovering the value of evaluation in learning and teaching and its role in curriculum and program planning. This reflection is set against a backdrop of Bloom's Revised Taxonomy that reminds us that evaluation is one of six important dimensions of learning. Two case studies of recent evaluation consultancies undertaken in Australia are then presented to illustrate how developmental evaluation approaches can be used to refine education policy at the macro level, and to assist teachers to make informed decisions about planning and implementing educational programs at the micro level. The paper concludes that evaluation is, therefore, a necessary competency for all practising educators to possess, and is integral to the work of schools as they closely reflect on the evidence of what they do to enhance the learning outcomes of their students. As such, it is an essential component of teacher education programs.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/30230
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1244667X
開始ページ
開始ページ 29
書誌情報 学習開発学研究
Journal of Learning Science

号 1, p. 29-37, 発行日 2007-09-01
旧ID 30230
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:58:43.115619
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3