ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 35号

中学校音楽科の鑑賞授業における「聴く」 : 教師の意識に着目して

https://doi.org/10.15027/53801
https://doi.org/10.15027/53801
2a6ea901-da74-4ce5-815a-aa3179b84c58
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_35_77.pdf MusicCultEduc_35_77.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-05-02
タイトル
タイトル 中学校音楽科の鑑賞授業における「聴く」 : 教師の意識に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル “Listening" in Music Appreciation Classes in Junior High Schools: Focusing on Teachers’ Attitudes
言語 en
作成者 田口, 有志

× 田口, 有志

ja 田口, 有志

en TAGUCHI, Yuji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 The word “appreciation" encompasses various activities such as “listening," “watching," and “feeling." In music appreciation classes, various activities such as listening to sound sources and watching images are conducted. Subsequently, it is important to determine how the teachers who conduct these “appreciation" classes view these classes. This study aims to clarify how “listening" is perceived by teachers in music appreciation classes by analyzing their attitudes toward such classes. An open-ended questionnaire survey was conducted in public junior high schools in Hiroshima Prefecture; the collected data were analyzed by using the KJ method. The results of the survey revealed that students and teachers engage in four types of “listening": (1) analytical “listening" focusing on the elements that form music, (2) repetitive “listening" in class, (3) intensive “listening" that excludes visual information, and (4) “listening" as an ability that the students aim to develop in the appreciation class.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科音楽文化教育学領域
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53801
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 77
書誌情報 ja : 音楽文化教育学研究紀要
en : Bulletin of music culture education

号 35, p. 77-83, ページ数 7, 発行日 2023-03-23
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 53801
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:37:06.948248
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3