ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 35号

音楽科におけるインクルーシブ授業の可能性に関する研究 : インクルーシブ・オーケストラ「シンフォニー」の実践をとおして

https://doi.org/10.15027/53795
https://doi.org/10.15027/53795
b1cf4551-7cdf-4286-82a2-76e9a7db0a2f
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_35_19.pdf MusicCultEduc_35_19.pdf (1005.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-05-02
タイトル
タイトル 音楽科におけるインクルーシブ授業の可能性に関する研究 : インクルーシブ・オーケストラ「シンフォニー」の実践をとおして
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Determining Factors to Ensure Success of Inclusive Classes in Music Education: Case Study of the Inclusive Orchestra “Symphony"
言語 en
作成者 大野内, 愛

× 大野内, 愛

ja 大野内, 愛

en OONOUCHI, Ai

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 This study aims to examine the possibility of success of inclusive classes in music education, based on an understanding of the difficulties arising during the implementation of inclusive classes. In order to examine the possibility, we observed the activities of an inclusive orchestra called “Symphony," whose members have diverse backgrounds, and determined the elements to realize inclusive classes. Symphony’s episodes and interviews with its leaders revealed that Symphony’s activities were realized due to the leaders’ understanding of each learner’s unique abilities. “Symphony" was working with the goal of performing at the first regular concert during this period. In other words, while the learning goal was broadly defined, the instructor recognized the individual attitudes of the participating students. Furthermore, to enable learners to participate with a greater sense of ownership, the instructors modified their method, sequence, and environment of instruction. These efforts were more effective due to the structure and functioning of an orchestra. Moreover, due to the nature of music classes, there exist many approaches to achieve the aim of inclusive education. The instructor can modify the class environment after recognizing each learner as a different “individual." Finally, using music to recognize and nurture the “individual" in the group is not something that can be manualized, but something that can be realized based on the musical expertise of the teacher.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科音楽文化教育学領域
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53795
ID登録タイプ JaLC
助成情報
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-21K13575/
研究課題番号 21K13575
研究課題名 インクルーシブなアンサンブルによる音楽科の資質・能力育成への教育カリキュラム開発
言語 ja
助成情報
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題名 インクルーシブなアンサンブルによる音楽科の資質・能力育成への教育カリキュラム開発
言語 ja
開始ページ
開始ページ 19
書誌情報 ja : 音楽文化教育学研究紀要
en : Bulletin of music culture education

号 35, p. 19-28, ページ数 10, 発行日 2023-03-23
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 53795
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:36:17.346877
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3