ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 35号

プロジェクト型学習としての広島大学のオペラ制作 : オペラ「魔笛」の制作における指導者の働きかけに着目して

https://doi.org/10.15027/53793
https://doi.org/10.15027/53793
c678f26f-b4e7-4dc5-8b98-20ccf8bd72f4
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_35_3.pdf MusicCultEduc_35_3.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-05-02
タイトル
タイトル プロジェクト型学習としての広島大学のオペラ制作 : オペラ「魔笛」の制作における指導者の働きかけに着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Opera Production at Hiroshima University as Project-Based Learning: Focusing on the Instructor’s Approach to the Production of “The Magic Flute" Opera
言語 en
作成者 大野内, 愛

× 大野内, 愛

ja 大野内, 愛

en OONOUCHI, Ai

Search repository
伊藤, 真

× 伊藤, 真

ja 伊藤, 真

en ITO, Shin

Search repository
枝川, 一也

× 枝川, 一也

ja 枝川, 一也

en EDAGAWA, Kazuya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 This study aims to analyze the relationship between the instructor’s approach and the students’ thoughts during the process of opera production at Hiroshima University to understand the actual situation of opera production and explore effective ways of teaching and supporting the students. After an overview of the entire opera production process, the analysis focused on the music rehearsal process. The results of the study showed that in engaging in opera production as music learning, there were two approaches based on learner understanding. The first is “a work that promotes complex learning about the various elements that make up an opera." The interconnectedness of the various elements is a special characteristic of opera as a comprehensive art form. The second is “to further enrich the thinking that is constantly taking place within the learner’s own mind in the performance and production of the work." The purpose of these efforts was to provide the student the opportunity to learn as an all-rounder who can look at the whole picture, as well as to learn as an expert in a certain field. While these efforts were made by the instructor, the learners were less interested in elements that were not directly related to them, and their learning was biased toward expert learning. In the project-based learning approach at the university, it is necessary for students to learn as all-rounders who generate their own learning from the way others learn. Because of the unique nature of opera, with its complex intertwining of various elements, being aware of others’ learning and one’s own learning is equally important for students. Thus, the study results showed that it is necessary to work not only on the project-based learning characteristic of opera production, but also on the way of learning itself, in order to “construct learning as an all-rounder."
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科音楽文化教育学領域
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53793
ID登録タイプ JaLC
助成情報
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-22K02549/
研究課題番号 22K02549
研究課題名 教員養成におけるプロジェクト型学習でのオペラ制作の体系化
言語 ja
助成情報
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題名 教員養成におけるプロジェクト型学習でのオペラ制作の体系化
言語 ja
開始ページ
開始ページ 3
書誌情報 ja : 音楽文化教育学研究紀要
en : Bulletin of music culture education

号 35, p. 3-10, ページ数 8, 発行日 2023-03-23
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 53793
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:36:00.594555
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3