ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 33号

コロラド州における音楽スタンダードの構成と内容の特徴 : 全米コア音楽スタンダードとの比較を通して

https://doi.org/10.15027/50867
https://doi.org/10.15027/50867
b14e82eb-a390-4732-a4ae-247f54411f17
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_33_49.pdf MusicCultEduc_33_49.pdf (871.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル コロラド州における音楽スタンダードの構成と内容の特徴 : 全米コア音楽スタンダードとの比較を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Constitution and Content Characteristics of Music Standards in Colorado: Through Comparison with National Core Music Standards
言語 en
作成者 廣濱, 隆世

× 廣濱, 隆世

ja 廣濱, 隆世

en HIROHAMA, Ryusei

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 In the United States, the National Core Music Standards, that is, common educational goals in music, were established in 2014 as a revision of the National Standards for Arts Education. As in the United States, the authority of education is left to the states, so the National Core Music Standards do not have legal value and each is free to establish its own standards. Although most states follow the National Core Music Standards, some states that follow them have their own unique characteristics. In this study, we examined and analyzed Colorado’s music standards. The results showed that while the Colorado music standards are said to conform to the “National Core Music Standards," first, their artistic process, their structure and content differ from the “National Core Music Standards". Second, specific approaches to musical knowledge and skills are detailed for each grade. Third, the “Academic Context and Connections" section which is similar to the “Enduring Understanding" and “Essential Question" sections of the National Core Music Standards, is provided for each grade and content area. Fourth, “Colorado Essential Skills" section specifies which workforce skills are acquired through the content of the standards. In this study, we discovered another aspect of music education in the United States, which is a federal system, that cannot be solely analyzed based on the National Core Music Standards.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科音楽文化教育学領域
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50867
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 49
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 33, p. 49-56, 発行日 2021-03-23
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 50867
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:34:48.597703
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3