ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 31号

中学校の音楽科授業における内容言語統合型学習(CLIL)の実践 : 器楽合奏を事例として

https://doi.org/10.15027/47382
https://doi.org/10.15027/47382
6028dd1e-8799-42ea-8219-08ab59f33f98
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_31_15.pdf MusicCultEduc_31_15.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 中学校の音楽科授業における内容言語統合型学習(CLIL)の実践 : 器楽合奏を事例として
言語 ja
タイトル
タイトル Content and Language Integrated Learning Activities in Music in Secondary Education: Instrumental Ensembles for Small Groups
言語 en
作成者 伊藤, 真

× 伊藤, 真

ja 伊藤, 真

en Ito, Shin

Search repository
フェラン・ガリシア, ジュゼプ

× フェラン・ガリシア, ジュゼプ

ja フェラン・ガリシア, ジュゼプ

en Ferran Galicia, Josep

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 Content and language integrated learning (CLIL) has been examined in education internationally, and related curricula have been developed by many schools in Japan. The current study sought to clarify the effects of CLIL in music ensembles in secondary education on the musical performance of students, and to examine how music teachers can improve their method of instruction. Ensemble activities for small groups were conducted in the ninth grade, in English. Students’ learning process was analyzed in terms of activities, final performance, and self-review, focusing on the following features: (1) development of musical skills, (2) improvement in the method of expression, and (3) group work in cooperation. When performing activities, students worked together more cooperatively compared with before CLIL. This result suggests that tendency for students to help and encourage each other is an important factor in CLIL music lessons. In the last phase in which the lessons were summarized, students who were not proficient in English tended to miss complicated ideas or feelings addressed by the teacher. This finding suggests that teachers should use English and Japanese differently from one situation to another, particularly in the early stages of introducing CLIL into music lessons.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/47382
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 15
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 31, p. 15-22, 発行日 2019-03-22
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 47382
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:28:43.043847
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3