ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 30号

コンテンポラリーダンサーは音楽からどのような発想を得て舞踊動作に至っているのか : 再生刺激法を用いてダンサーの思考を明らかにする

https://doi.org/10.15027/46440
https://doi.org/10.15027/46440
f7014410-50c9-4286-a342-771fd1487710
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_30_73.pdf MusicCultEduc_30_73.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル コンテンポラリーダンサーは音楽からどのような発想を得て舞踊動作に至っているのか : 再生刺激法を用いてダンサーの思考を明らかにする
言語 ja
タイトル
タイトル How Contemporary Dancer be Inspired by Music about Dance Action: Elucidating Dancers’ Thought Patterns during Stimulated-Recall
言語 en
作成者 藤井, 菜摘

× 藤井, 菜摘

ja 藤井, 菜摘

en Fujii, Natsumi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 760
内容記述
内容記述 Music is critically important in dance, often determining the timing of dance movement. Contemporary dance is a new genre of dance, emerging in the 20th century. Freedom is a primary characteristic of this type of dance, in which dancers are not limited by a specific model of dance movement. Because dance movement involves freedom, it is common for dancers to rely on their own initiative, not on a model of traditional dance movement, and dance is sometimes performed without choreography. The current paper investigated the ways that contemporary dancers perceive music. In addition, we examined why contemporary dancers select particular movements, based on an analysis of actual movement and interviews. The analysis revealed that contemporary dancers commonly generate ideas for dance movement from lyrics, sound patterns, and unconscious processes. In addition, a high proportion of dance movement is synchronized with the timing of sound patterns, regardless of whether the dancer has generated an idea from lyrics or sound patterns. Dancers’ thought patterns can be divided into three types among dance movements that are synchronized with the timing of a sound pattern: 1. the dancer generates an idea from the lyrics of a piece of music, and the dance movement is synchronized with the sound pattern; 2. the dancer generates an idea from a sound pattern and the dance movement is synchronized with the sound pattern; 2. the dancer is not conscious of the origin of the movement, but the movement is synchronized with the sound pattern.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46440
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 73
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 30, p. 73-80, 発行日 2018-03-22
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 46440
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:28:26.120434
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3