ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 30号

総合的な音楽能力の育成に関する研究 : 「〈音楽家の耳〉トレーニング」システムを導入した授業における教育方法の比較

https://doi.org/10.15027/46436
https://doi.org/10.15027/46436
063b25ab-d5b6-4ba2-9c6b-876ecaea0dab
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_30_39.pdf MusicCultEduc_30_39.pdf (967.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 総合的な音楽能力の育成に関する研究 : 「〈音楽家の耳〉トレーニング」システムを導入した授業における教育方法の比較
言語 ja
タイトル
タイトル Fostering Comprehensive Music Ability: A Comparison of Educational Methods in Classes Introducing “The Musician’s Ear Comprehensive Training in Musicianship"
言語 en
作成者 岡田, 陽子

× 岡田, 陽子

ja 岡田, 陽子

en Okada, Yoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In 2000, the Elisabeth University of Music launched a developmental system to foster the comprehensive ability necessary for the practice of music. In 2002, ‘‘The Musician’s Ear Comprehensive Training in Musicianship’’ was published to train subjects in the system. Since 2000, the Elisabeth University of Music has taught this system as a compulsory subject, aiming to foster comprehensive musical ability by integrating learning of solfège and music theory. However, although teaching is based on this system, no specific instruction manual is available. Thus, the method of education is left to the teachers discretion. In this study, I observed two classes, recorded video and interviewed two teachers to investigate and analyze the teaching methods used in each class. A comparison of the two teaching methods revealed several similarities, and some points of difference. Similarities included the method for selecting teaching material, and an emphasis on aural training. Differences included the method of operation of the system. Thus, even when the same educational system was employed, various approaches were used for the method of education. In addition, the investigation identified several difficulties among students, suggesting possibilities for the development of new teaching methods to resolve them.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46436
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 39
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 30, p. 39-46, 発行日 2018-03-22
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 46436
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:27:52.670962
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3