ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 29号

教員養成課程における箏の演習の効果と課題

https://doi.org/10.15027/42589
https://doi.org/10.15027/42589
f26d7c92-248a-4a30-88b5-41cfc3dd1a87
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_29_23.pdf MusicCultEduc_29_23.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教員養成課程における箏の演習の効果と課題
言語 ja
タイトル
タイトル Effects of Koto Performance Seminar on Music Teacher Training
言語 en
作成者 伊藤, 真

× 伊藤, 真

ja 伊藤, 真

en Ito, Shin

Search repository
平山, 裕基

× 平山, 裕基

ja 平山, 裕基

en Hirayama, Yuuki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Music teachers need to have wide range of knowledge and teaching skills. This includes knowledge of world music such as Japanese traditional music, methods of instruction and performance skill. The department of Music Culture Education in Hiroshima University provides a variety of lectures and seminars on Japanese traditional music as a part of music teacher training, of which playing the koto (a long Japanese zither with 13 strings) is especially stressed as a continuous learning opportunity for undergraduate and graduate students. The aim of this study was to compare the effects of a seminar on koto performance for music students (pre-service music teachers) on undergraduate students and graduate students, and to find future issues and problems with the seminar. Data collected from students’ self-assessment on koto-learning after the seminar showed that undergraduate students were somewhat motivated to learn the koto, but could not acquire koto proficiency. Graduate students adopted a more active stance toward koto-learning than undergraduate students regardless of course credit, and they also recognized the importance of voluntary practice in addition to the seminar. This means graduate students seek to acquire certain koto performance and teaching skills that are directly linked to music lessons using the koto that they will teach in the near future. For future investigation, providing opportunities for continuous koto-learning and examining instructional materials according to students’ experience with koto were highlighted.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42589
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 23
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 29, p. 23-30, 発行日 2017-03-22
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 42589
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:26:14.204259
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3