ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 28号

明治期の唱歌遊戯に関する一考察 : 『幼稚園唱歌遊戯法』(1902)の検討を中心に

https://doi.org/10.15027/43893
https://doi.org/10.15027/43893
8619f7c6-1ab3-4bfe-8901-23382eebd3b7
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_28_101.pdf MusicCultEduc_28_101.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 明治期の唱歌遊戯に関する一考察 : 『幼稚園唱歌遊戯法』(1902)の検討を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Singing-dancing in the Meiji Period: Focusing on Yochien Shokayugiho (1902)
言語 en
作成者 戸江, 真以

× 戸江, 真以

ja 戸江, 真以

en Toe, Mai

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aimed to reexamine the viewpoint of Motokichi Higashi (1872-1956) and to consider characteristics of Yochien Shokayugiho. He played an important role in establishing a systematic theory on early childhood education and publishing Yochien Shoka (1901). The contents of Yochien Shokayugiho were movements which choreographed the dances for 14 songs in Yochien Shoka. It is important to consider whether Yochien Shokayugiho was published by him or not. Moreover, I compared the singing-dancing works in a magazine, Fujin-to-kodomo with those in Yochien Shokayugiho, to determine the relationship between kindergarten practices and this book. As a result, Yochien Shokayugiho was evidently not written based on Higashi’s views of early childhood education. That book was intended not only for infants but also for school-age children: it covers aspects of education for school-age children. However, the educational content in Yochien Shokayugiho is in line with Higashi’s beliefs that education should aims to teach children both morality and knowledge. In addition, it is clear that the singing-dancing works of Yochien Shokayugiho incorporate considerable rhythmic play; the works in Fujin-to-kodomo involve expressive play and include the words of the songs. Fujin-to-kodomo clearly placed importance on simulating experiences; Yochien Shokayugiho focused on rhythmic ability. Rhythmic play was developed by Goro Tsuchikawa (1871-1947) in the Taisho period, and Yochien Shokayugiho played a role in that development.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/43893
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 101
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 28, p. 101-109, 発行日 2016-03-22
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 43893
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:25:31.451537
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3