ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 28号

モンテッソーリ教育法におけるトーンバー指導法 : Costruisco la scala(1956)の検討を通して

https://doi.org/10.15027/43888
https://doi.org/10.15027/43888
e507448a-b1ba-4b81-9a2a-0cf66388947b
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_28_61.pdf MusicCultEduc_28_61.pdf (2.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル モンテッソーリ教育法におけるトーンバー指導法 : Costruisco la scala(1956)の検討を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Use of Tone Bars in the Montessori Method through an Examination of Costruisco la scala (1956)
言語 en
作成者 藤尾, かの子

× 藤尾, かの子

ja 藤尾, かの子

en Fujio, Kanoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aimed to distinguish the characteristics of the guidance provided by tone bars in the Montessori Method through an examination of documents written by A. M. Maccheroni. Throughout her life, Maccheroni collaborated with M. Montessori. Maccheroni contributed to the development of music education in the Montessori Method. Tone bars and bells are educational materials employed in the Montessori Method, and the use of tone bars was introduced by Maccheroni. This study found that by using tone bars, it was Maccheroni’s intention that children should acquire specialized knowledge of music, including writing and reading music and musical theory. Furthermore, the guidance provided by the tone bars follows a system like that with the guidance provided by bells. However, there is a difference between them: the guidance provided by tone bars relates to teacher-centered education, whereas the guidance provided by bells conforms to child-centered education.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/43888
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 61
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 28, p. 61-68, 発行日 2016-03-22
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 43888
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:24:51.175594
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3