Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
わが国の音楽科における共通教材に関する研究 : 中学校音楽科における《モルダウ》を視点として |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Common Teaching Materials in Japanese School Music Education: The Moldau in Junior High Schools |
|
言語 |
en |
作成者 |
吉富, 功修
三村, 真弓
伊藤, 真
徳永, 崇
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
Common teaching materials for singing, which are particular songs for generations set by the Ministry of Education in Japan, have been employed for the curriculum guideline. Since 1998, common teaching materials for appraising, which are particular pieces of music set by ministry of education, have not employed for the curriculum guideline. This change came about as a result of fewer music lessons being provided in Japanese schools; it was not because there was any question over the essential significance of the common teaching materials presented. We reviewed the significance of common teaching materials in a previous study. There, we examined how the Fate motif in Beethoven’s Fifth Symphony was dealt with in textbooks and teacher manuals. In the present study, we examined The Moldau by Smetana in the same way. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/43883 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1347-0205 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11546850 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
15 |
書誌情報 |
音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education
号 28,
p. 15-24,
発行日 2016-03-22
|
見出し |
|
|
大見出し |
論文 |
|
言語 |
ja |
見出し |
|
|
大見出し |
Articles |
|
言語 |
en |
旧ID |
43883 |