ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 27号

音楽的表現育成プログラムの活動第4段階における拍感の形成過程の特徴 : 異なる保育形態における実践過程の分析を通して

https://doi.org/10.15027/36941
https://doi.org/10.15027/36941
50b01b76-4553-4e4e-8182-90154b212881
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_27_9.pdf MusicCultEduc_27_9.pdf (488.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 音楽的表現育成プログラムの活動第4段階における拍感の形成過程の特徴 : 異なる保育形態における実践過程の分析を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Characteristics of Pulse Formation Phase of a Program for Musical Expression Development : a Qualitative Analysis with Different Forms of Nursery Education
言語 en
作成者 佐野, 美奈

× 佐野, 美奈

ja 佐野, 美奈

en Sano, Mina

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aimed to examine the characteristics of pulse formation among young children by means of program for musical expression development with different forms of nursery education. I examined these characteristics before and after the implementation of the program by means of quantitative analysis of the results of a musical test taken by the participants. I took part in the program and gave the test before and after music practice at a nursery school that followed the Montessori educational approach. I also made a qualitative analysis of the performance of the schoolchildren, who lacked musical experience, to consider the characteristics of the practical process of pulse formation. As a story and role understanding advance, young children's expression indicated the recognition of pulse in the fragmentary reproduction and role playing until the third phase of the activity comes to be created. K nursery schoolers received music and did expression indicating the recognition of pulse as role playing for every movement. Furthermore, it was clarified that the practice of the musical expression upbringing program encouraged to recognize musical elements of K nursery schoolers through the quantitative analysis.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 この研究は,科学研究費補助金(基盤(C)課題番号:25381102)の一部である。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36941
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 9
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 27, p. 9-17, 発行日 2015-03-20
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 36941
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:22:41.640348
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3