WEKO3
アイテム
音楽的表現育成プログラムの活動第4段階における拍感の形成過程の特徴 : 異なる保育形態における実践過程の分析を通して
https://doi.org/10.15027/36941
https://doi.org/10.15027/3694150b01b76-4553-4e4e-8182-90154b212881
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 音楽的表現育成プログラムの活動第4段階における拍感の形成過程の特徴 : 異なる保育形態における実践過程の分析を通して | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Characteristics of Pulse Formation Phase of a Program for Musical Expression Development : a Qualitative Analysis with Different Forms of Nursery Education | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
佐野, 美奈
× 佐野, 美奈
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | This study aimed to examine the characteristics of pulse formation among young children by means of program for musical expression development with different forms of nursery education. I examined these characteristics before and after the implementation of the program by means of quantitative analysis of the results of a musical test taken by the participants. I took part in the program and gave the test before and after music practice at a nursery school that followed the Montessori educational approach. I also made a qualitative analysis of the performance of the schoolchildren, who lacked musical experience, to consider the characteristics of the practical process of pulse formation. As a story and role understanding advance, young children's expression indicated the recognition of pulse in the fragmentary reproduction and role playing until the third phase of the activity comes to be created. K nursery schoolers received music and did expression indicating the recognition of pulse as role playing for every movement. Furthermore, it was clarified that the practice of the musical expression upbringing program encouraged to recognize musical elements of K nursery schoolers through the quantitative analysis. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | この研究は,科学研究費補助金(基盤(C)課題番号:25381102)の一部である。 | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座 | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.15027/36941 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 1347-0205 | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA11546850 | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 9 | |||||||||
| 書誌情報 |
音楽文化教育学研究紀要 Bulletin of music culture education 号 27, p. 9-17, 発行日 2015-03-20 |
|||||||||
| 見出し | ||||||||||
| 大見出し | 論文 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 見出し | ||||||||||
| 大見出し | Articles | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 旧ID | 36941 | |||||||||