ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 27号

唱法再考 : 固定ド存置,および移動ド代替案としてのヒフミ唱法復活の提案

https://doi.org/10.15027/36940
https://doi.org/10.15027/36940
b4087713-ea89-4a9c-a851-6006e40b269d
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_27_1.pdf MusicCultEduc_27_1.pdf (523.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 唱法再考 : 固定ド存置,および移動ド代替案としてのヒフミ唱法復活の提案
言語 ja
タイトル
タイトル Score Reading Reconsidered : Maintaining the Fixed-Do Solfége While Replacing the Movable-Do Solfége with the Hi-fu-mi (numerical) Reading System
言語 en
作成者 大西, 潤一

× 大西, 潤一

ja 大西, 潤一

en Ohnishi, Junichi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Many of researchers and practitioners have suggested that the movable-do solfége is the most preferable reading system; however, no consensus exists regarding music-reading systems, especially between advocates of movable-do (scale-degree) system and those of the fixed-do (note-name) system. Pianos and electric keyboards are widespread in Japanese homes; in families that own one of these instruments, children who possess absolute pitch tend to use the fixed-do system and not the movable-do system. However, the same do-re-mi syllables should not be used in both the fixed-do and movable-do systems. Therefore, important related questions are as follows. (1) Which system is preferable? Or are both the note-name and scale-degree systems necessary in music education? (2) If the same do-re-mi syllables should not be used in both the movable-do and fixed-do systems, what are the alternatives? Through addressing these questions, the present study suggests that children of primary school age or younger should use the fixed-do system; junior high or high school students should use the movable-do system. Moreover, as with the pitch-name system, the fixed-do system should be officially maintained, whereas the movable-do system should be replaced with the old hi-fu-mi (numerical) degree-name system.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36940
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 27, p. 1-8, 発行日 2015-03-20
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 36940
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:22:33.477304
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3