ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 26号

初等音楽科教科書におけるオノマトペ : 教育目的から見た出現数の学年差

https://doi.org/10.15027/36939
https://doi.org/10.15027/36939
c7343d81-dd6c-4ab4-8adf-cc543e8427e2
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_26_97.pdf MusicCultEduc_26_97.pdf (698.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 初等音楽科教科書におけるオノマトペ : 教育目的から見た出現数の学年差
言語 ja
タイトル
タイトル Onomatopoeia in Elementary School Music Textbooks : Grade Differences in Frequency of Onomatopoeia Use/Appearance from the Perspectives of Educational Purposes
言語 en
作成者 森保, 尚美

× 森保, 尚美

ja 森保, 尚美

en Moriyasu, Naomi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The aim of this study is to identify the educational functions and possibilities of the use of onomatopoeias in elementary school music textbooks. Onomatopoeias in three authorized textbooks are counted and sorted according to its educational function.   Current music textbooks have been used since 2011. The revised course of study in 2008 has shown new common issues. They are pitch, rhythm, and tempo which are elements characterizing music. Additionally, repetition and call and response give students a feel for the composition of music. About lyrics, only “meanings of lyrics" and “contents of lyrics" are focused on.   However, two perspectives are not paid enough attention in the new course of study. One is that we should purposely treat sound and vibrancy of words as musical elements. The other is onomatopoeia should be used in teaching.   Therefore, considering this current situations, onomatopoeia should be focused on as a musical matter. Three authorized textbook companies examined how much onomatopoeia is used in current music textbooks in each grade. They considered educational purposes of music in elementary school as well. The results how that onomatopoeia is used in about half of the music textbooks in early elementary school years and the numbers gradually reduce as the grades advance. Additionally, there are more than 700 kinds of onomatopoeia in lower grades. They are intended to facilitate the understanding of lyrics and the instruction of musical skills.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36939
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 97
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 26, p. 97-104, 発行日 2014-03-20
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 36939
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:22:25.341372
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3