ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 26号

生涯音楽学習の学習動機となる要因が学習に及ぼす影響

https://doi.org/10.15027/36938
https://doi.org/10.15027/36938
92555534-9967-4b6a-a7cf-5051b19845f7
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_26_89.pdf MusicCultEduc_26_89.pdf (448.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 生涯音楽学習の学習動機となる要因が学習に及ぼす影響
言語 ja
タイトル
タイトル The Effects of Learning Motivation on Lifelong Learning of Music
言語 en
作成者 別府, 祐子

× 別府, 祐子

ja 別府, 祐子

en Beppu, Yuko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to investigate factors that affect aggressiveness for the learning, intention to ontinue learning, and elevating sprit, and to investigate how those factors can influence lifelong music learning. A questionnaire is completed by people learn playing in chorus, playing taisyogoto, or wind instrument music. As the result of factor analysis, 7 factors that affect learning is found, as follows: “school education", “finding value of learning", “a sense that couldn’t learn music enough at school", “competence", “environment of learning", “uneasiness about playing", and “uneasiness about a sense belonging". In addition, it is revealed that there are 3 orientations of learning as follows: purpose-in-life-orientation, participation-community- orientation, and music-activity-orientation. As a result of multiple regression analysis, it is shown that finding “value of learning" is one of important factor to promote lifelong learning of music. And for the person who learns with purpose-in-life-orientation or purpose-in-life-orientation, “environment of learning" has negative influence on elevating sprit. Additionally, it becomes clear that for the person learns with participation-community- orientation “uneasiness about playing" is a factor that disturbed aggressiveness for the learning.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36938
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 89
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 26, p. 89-96, 発行日 2014-03-20
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 36938
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:22:16.944874
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3