ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 26号

米国各州における音楽スタンダードの構成の特徴 : 全米芸術教育標準に準じる6州を中心に

https://doi.org/10.15027/36937
https://doi.org/10.15027/36937
7d53bebc-2273-4574-95b2-ba2cfc8c336e
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_26_81.pdf MusicCultEduc_26_81.pdf (460.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 米国各州における音楽スタンダードの構成の特徴 : 全米芸術教育標準に準じる6州を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Study on the Constructive Concept of the Music Standards in America : Focusing on Arizona, Arkansas, Georgia, Indiana, Missouri, and Tennessee
言語 en
作成者 永井, 愛

× 永井, 愛

ja 永井, 愛

en Nagai, Megumi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this paper was to find the point of the music standards in Arizona, Arkansas, Georgia, Indiana, Missouri, and Tennessee. Hiraiwa (2010) showed that these standards conform to National Standards for Arts Education worked out in 1994. It acknowledges arts as important subject to education as English, mathematics, history and others. In this study, analyzed these standards in 6 states, and explained its contexture and distinction. As results, show the following things. Arizona has 3 strands (Create, Relate, and Evaluate) in Arizona Music Standards. In this, “Understanding music in relation to self and universal themes" is set as unique content standard. Arkansas has 4 strands (Skill and Techniques, Creative Expression, Critical Analysis and Connections) in Fine Arts Curriculum Framework., “Techniques" in Skill and Techniques expects students to gain skills for performance is unique. Georgia has 4 strands (Skills and Techniques/ Performance, Creative Expression and Communication, Critical Analysis/Investigate and Cultural and Historical Context) in Georgia Music Performance Standards. In this, “Moving, alone and with others, to a varied repertoire of music" is unique content standard and expects to respond to music with moving (locomotor movements, non-locomotor movements, dance and so on) Indiana has 3 strands (Performing Music, Creating Music and Responding to Music) in Indiana Academic Standards for Music. In this, these standards focus on various cultures, the other arts and disciplines outside the arts. Missouri has 5 strands (Product/Performance, Elements and Principles of Music, Artistic Perceptions, Interdisciplinary Connections and Historic and Cultural Contexts) in MUSIC GRADE-LEVEL EXPECTATIONS. These music standards in this have concepts in these strands. (ex. Independent Singing, Expressive Singing, Repertoire, Part Singing and Group Singing) Tennessee has no strands in Music Curriculum Standards and only 9 contents standards.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36937
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 81
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 26, p. 81-88, 発行日 2014-03-20
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 36937
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:22:08.900163
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3