ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 26号

米国の20世紀初期における幼稚園の音楽教育に関する研究 : A Conduct Curriculum for the Kindergarten and First Gradeを中心に

https://doi.org/10.15027/36932
https://doi.org/10.15027/36932
818641ef-0466-48ee-9bc2-39df04204076
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_26_39.pdf MusicCultEduc_26_39.pdf (549.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 米国の20世紀初期における幼稚園の音楽教育に関する研究 : A Conduct Curriculum for the Kindergarten and First Gradeを中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Kindergarten Music Education in United States in the Early 20th Century : With a Focus on A Conduct Curriculum for the Kindergarten and First Grade
言語 en
作成者 井本, 美穂

× 井本, 美穂

ja 井本, 美穂

en Imoto, Miki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to clarify the characteristics of the music curriculum in A Conduct Curriculum for the Kindergarten and First Grade. This curriculum was established in the early 20th century when the U.S. kindergarten education was greatly changed. This curriculum had a significant influence on the kindergartens in those days. The characteristics of the music curriculum of the Conduct curriculum are as follows: 1. Setting a high value on children’s self-motivation, and structured in order to motivate children to take action for music activities by themselves; 2. Introduction of instrumental activities and music appreciation, which was a new initiative at that time; 3. Emphasizing to use materials which are based on children’s experiences; 4. Putting emphasis on developing children’s social skills through various music activities; 5. Emphasizing to develop children’s personality in music activities which fit their individual abilities. By investigating these characteristics, it became clear that the music curriculum of the Conduct Curriculum aimed to develop children’s individuality in acquiring social skills through several music activities.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36932
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0205
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11546850
開始ページ
開始ページ 39
書誌情報 音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education

号 26, p. 39-46, 発行日 2014-03-20
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 36932
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 10:21:28.576855
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3