ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. Theory and Research for Developing Learning Systems
  3. 2巻

Agency and Identity : How Research Informs Teaching for the Common Good

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2016156
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2016156
7e62fdd3-9467-4833-9cbd-8406cc4a4f8a
名前 / ファイル ライセンス アクション
TRDLS-en_2_9.pdf TRDLS-en_2_9.pdf (520.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Agency and Identity : How Research Informs Teaching for the Common Good
言語 en
作成者 Levstik, Linda S.

× Levstik, Linda S.

en Levstik, Linda S.

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 History Education
主題
主題Scheme Other
主題 Agency
主題
主題Scheme Other
主題 Identity
主題
主題Scheme Other
主題 Perspective
主題
主題Scheme Other
主題 Civic Engagement
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 As argued in Teaching History for the Common Good, the measure of a democratic society lies in the degree to which its members learn to exercise individual and collective agency in informed, intelligent, and humane ways and to demand the same from national and global institutions. One way in which teaching history can advance democratic aims involves the exploration of the historical roots of democratic dilemmas with particular attention to analyzing the differential agency available to individuals, groups and institutions in responding to such dilemmas. This paper draws on an on-going research project to explore the ways in which personal and aspirational identities support students’ deeper engagement with history. Students’ more nuanced understandings of how the past influenced the present led to interest in and concern for the power citizens have to shape those influences.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Presentations in Hiroshima and Tokyo, Japan May 27-June 3, 2016
出版者
出版者 Research Initiative for Developing Learning Systems (RIDLS)
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-9460
開始ページ
開始ページ 9
書誌情報 Theory and Research for Developing Learning Systems
Theory and Research for Developing Learning Systems

巻 2, p. 9-22, 発行日 2016-03
見出し
大見出し Special Articles
言語 ja
見出し
大見出し Special Articles
言語 en
旧ID 41533
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 06:11:21.295902
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3