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  1. 広島大学の刊行物
  2. IDEC DP2 Series
  3. 10巻5号

Consumer Adoption of Mobile Financial Services (MFS) in Bangladesh: A Randomized Conjoint Experiment

https://doi.org/10.15027/50128
https://doi.org/10.15027/50128
452d1ed3-c3c9-41b8-87e9-fbb2d9e3824c
名前 / ファイル ライセンス アクション
IDEC-DP2_10-5.pdf IDEC-DP2_10-5.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Consumer Adoption of Mobile Financial Services (MFS) in Bangladesh: A Randomized Conjoint Experiment
言語 en
作成者 Bin Kamal Md Khalid

× Bin Kamal Md Khalid

en Bin Kamal Md Khalid

Search repository
Ichihashi, Masaru

× Ichihashi, Masaru

en Ichihashi, Masaru

Search repository
Mohammad Osman Gani

× Mohammad Osman Gani

en Mohammad Osman Gani

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Mobile Financial Services (MFS)
主題
主題Scheme Other
主題 causal
主題
主題Scheme Other
主題 conjoint
主題
主題Scheme Other
主題 ease of use
主題
主題Scheme Other
主題 Bangladesh
内容記述
内容記述 Mobile Financial Services (MFS) has become the new frontier in many countries. Since 2013, MFS in Bangladesh has risen steeply. The study aims to examine the MFS adoption behavior through the lens of modified Technology Acceptance Model (TAM) utilizing Randomized Conjoint Experiment for establishing a causal relationship between the attributes and adoption behavior. This study is the first attempt to encompass the causal relationship while investigating adoption behavior. Data were collected through a structured survey questionnaire at two districts in Bangladesh, including 2400 responses from 240 respondents. It was found that distance and cost per transaction has a significant impact, while ease of use has a moderately significant influence on customer's adoption behavior. However, the findings also concluded that social influence and trust have no significant influence. To both regulators and service providers, the findings will provide insights into the customer's point of view and industry demand as well. The study also included some suggestions for future investigations.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院国際協力研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50128
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 IDEC DP2 Series
IDEC DP2 Series

巻 10, 号 5, p. 1-29, 発行日 2020-11
旧ID 50128
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Ver.1 2025-02-27 04:05:19.468125
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