WEKO3
アイテム
Fuel Conservation Effect of Energy Subsidy Reform in Iran
https://doi.org/10.15027/33897
https://doi.org/10.15027/338976fe7a952-c0ee-4a34-95c8-ff44fb2fe5d1
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
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| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Fuel Conservation Effect of Energy Subsidy Reform in Iran | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
Hosseini, Hossein Mirshojaeian
× Hosseini, Hossein Mirshojaeian
× Kaneko, Shinji
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| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Energy subsidy reform | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Energy conservation | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Iran | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Translog cost function | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | JEL Classification: C32 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | JEL Classification: Q38 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | JEL Classification: Q43 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||
| 主題 | 330 | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | To pTo prevent further increases in energy consumption, the Iranian government commenced energy subsidy reform in 2010. This paper investigates the fuel conservation effects of the reform in Iran using a homothetic translog cost function that provides estimates of the own- and cross-price elasticities of fuel demands. The percentage reduction in fuel demands is estimated using the likely effect of the reform on fuel prices. The results reveal that the reform may not be as successful as assumed. Under optimistic assumptions, the reform may reduce energy consumption marginally, and under pessimistic assumptions, it may increase energy consumption because of inelastic fuel demands and substantial substitution between fuels. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院国際協力研究科 | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | eng | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.15027/33897 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 1 | |||||||||
| 書誌情報 |
IDEC DP2 Series IDEC DP2 Series 巻 3, 号 1, p. 1-24, 発行日 2013-01 |
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| 旧ID | 33897 | |||||||||