ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. Higher Education Forum
  3. 21巻

Preferences for Study Modalities Based on the Experience of E-Learning in Pandemics

https://doi.org/10.15027/55008
https://doi.org/10.15027/55008
8f25e1d2-84c7-477b-af36-ae4192ff2d68
名前 / ファイル ライセンス アクション
HigherEducationForum_21_51.pdf HigherEducationForum_21_51.pdf (859.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-03-21
タイトル
タイトル Preferences for Study Modalities Based on the Experience of E-Learning in Pandemics
言語 en
作成者 Patricia Hernández Medina

× Patricia Hernández Medina

en Patricia Hernández Medina

Search repository
Darío Díaz Muñoz

× Darío Díaz Muñoz

en Darío Díaz Muñoz

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 e-learning
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 study modalities
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 student preferences
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 higher education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 pandemic
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The probability of changing preferences for study modalities was evaluated based on the experience of distance education during the COVID-19 pandemic among students of Marketing at a university in the Ecuadorian Andes. The analysis was based on the application of a questionnaire concerning factors associated with institutional conditions, as well as personal factors. Based on the data, the probability of changing the mode of study was estimated using a discrete choice model (logit - probit). The selection of the most appropriate model was based on the correct classification of the data (confusion matrix). The results show that certain aspects of personal satisfaction (physical space, dedication, time, commitment, content assimilation), Internet connection and flexibility of study plans are statistically significant. Student satisfaction with pedagogical planning, virtual platform, communication with teacher, virtual tutoring process, autonomous learning, teaching methodology, virtual classroom materials, complementary materials, evaluation process, variety of evaluation instruments and resolution of doubts do not generate changes in preferences. Therefore, the institution could promote this modality of studies by offering scheduling facilities and greater flexibility in the curriculum.
言語 en
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語 en
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語 ja
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55008
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 51
書誌情報 ja : Higher Education Forum
en : Higher Education Forum

巻 21, p. 51-74, ページ数 24, 発行日 2024-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 03:47:39.662790
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3