ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. Higher Education Forum
  3. 20巻

Relationship between Learning Engagement and Learning Outcomes in Online Education during the COVID-19 Pandemic: A semi-structured interview

https://doi.org/10.15027/53850
https://doi.org/10.15027/53850
ded5fbdb-b659-409f-bbba-e33ecdb58ee0
名前 / ファイル ライセンス アクション
HigherEducationForum_20_41.pdf HigherEducationForum_20_41.pdf (459.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-05-12
タイトル
タイトル Relationship between Learning Engagement and Learning Outcomes in Online Education during the COVID-19 Pandemic: A semi-structured interview
言語 en
作成者 三好, 登

× 三好, 登

ja 三好, 登

en Miyoshi, Noboru

Search repository
Pan, Qiujing

× Pan, Qiujing

en Pan, Qiujing

Search repository
Kimura, Takuya

× Kimura, Takuya

en Kimura, Takuya

Search repository
Nakaseko, Takahiko

× Nakaseko, Takahiko

en Nakaseko, Takahiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 COVID-19 pandemic
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 online education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning outcome
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning engagement
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 interview-study
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japan
内容記述
内容記述 The coronavirus pandemic has instituted mandatory online education across Japan and many parts of the world. Using a semi-structured interview, we collected and analyzed students’ reactions to online education across high-rank, mid-rank, and low-rank universities in Japan to determine learning outcomes among undergraduates with different pre-existing learning engagements. Our analysis revealed that online education proved effective on students with pre-existing learning engagement outside of class, which in compliance with prior research, only students at high-rank universities were found to possess. Therefore, we inferred that the implementation of online education has been successful at high-rank universities but not at others. This study refutes that the gap in learning outcomes between different university levels occurring as a result of the mandatory shift in the online education is a legitimate phenomenon. This study would serve as a new perspective and evidence for future discussions on equity in higher education.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This work was supported by RIHE Open-call research, Grant Number B03001, “An Empirical Study on the Effect of Class Experiences via Online Education on the Undergraduate Student’s Learning Outcomes in the COVID-19 Crisis (Research Representative: Noboru Miyoshi)".
言語 en
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語 en
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語 ja
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53850
ID登録タイプ JaLC
関連情報
関連タイプ isPartOf
識別子タイプ ISBN
関連識別子 978-4-86637-044-6
開始ページ
開始ページ 41
書誌情報 en : Higher Education Forum
en : Higher Education Forum

巻 20, p. 41-58, ページ数 18, 発行日 2023-03
旧ID 53850
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 03:46:07.426033
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3