ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. Higher Education Forum
  3. 20巻

COVID-19 and Loneliness in Higher Education: a UK-based cohort comparison study

https://doi.org/10.15027/53848
https://doi.org/10.15027/53848
0872cc63-82fc-4a68-bceb-d6f275b632cc
名前 / ファイル ライセンス アクション
HigherEducationForum_20_1.pdf HigherEducationForum_20_1.pdf (462.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-05-12
タイトル
タイトル COVID-19 and Loneliness in Higher Education: a UK-based cohort comparison study
言語 en
作成者 Ouzia, Julia

× Ouzia, Julia

en Ouzia, Julia

Search repository
Wong, Keri Ka-Yee

× Wong, Keri Ka-Yee

en Wong, Keri Ka-Yee

Search repository
Dommett, Eleanor J.

× Dommett, Eleanor J.

en Dommett, Eleanor J.

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 loneliness
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 social identity
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 belonging
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 pandemic
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 university
内容記述
内容記述 COVID-19 changed university life worldwide as campuses closed or offered restricted in-person teaching. Whilst early evidence suggests that educational experiences were satisfactory, concerns were raised about the impact of COVID-19 on social and psychological elements of university including student loneliness. We conducted a UK-wide cross-sectional cohort comparison study using an anonymous online survey measuring loneliness and the factors which may predict it: belonging (need to belong and achieved belonging), social support, and social identity. We found that students who began their studies at the height of the pandemic (2020/21) or after restrictions largely lifted (2021/22) had a reduced sense of belonging compared to those who started earlier (2019/20), suggesting some long-lasting effects on students. Whilst there were no significant cohort differences in loneliness, need to belong, sense of belonging, and social support were significant predictors of loneliness, suggesting these factors could be targeted to reduce loneliness in students going forward.
言語 en
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語 en
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語 ja
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53848
ID登録タイプ JaLC
関連情報
関連タイプ isPartOf
識別子タイプ ISBN
関連識別子 978-4-86637-044-6
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 en : Higher Education Forum
en : Higher Education Forum

巻 20, p. 1-21, ページ数 21, 発行日 2023-03
旧ID 53848
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 03:45:47.093789
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3