ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. Higher Education Forum
  3. 18巻

Historical Development of the Undergraduate Educational Model at BIT from the Perspective of Suzhi Education

https://doi.org/10.15027/50748
https://doi.org/10.15027/50748
856813de-e1fb-4abc-8ec9-1da4cd5dea24
名前 / ファイル ライセンス アクション
HigherEducationForum_18_89.pdf HigherEducationForum_18_89.pdf (490.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Historical Development of the Undergraduate Educational Model at BIT from the Perspective of Suzhi Education
言語 en
作成者 PANG, Haishao

× PANG, Haishao

en PANG, Haishao

Search repository
WANG, Qing

× WANG, Qing

en WANG, Qing

Search repository
BAO, Rui

× BAO, Rui

en BAO, Rui

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Beijing Institute of Technology (BIT)
主題
主題Scheme Other
主題 general education
主題
主題Scheme Other
主題 Shuyuan system
主題
主題Scheme Other
主題 suzhi education
主題
主題Scheme Other
主題 undergraduate educational model
内容記述
内容記述 From the perspective of suzhi education, this study analyses the historical development of the undergraduate educational model at Beijing Institute of Technology (BIT). It could be argued that BIT’s talent-cultivating system’s transformations from 1940 to 2020 echo Chinese higher education’s reform and development. This study concludes that BIT has experienced four phases: (1) from advocacy for general-specialized education’s integration to general education’s disappearance, (2) from the rectification of specialized education to the germination of suzhi and general education, (3) the flourishing of suzhi education and general education, and (4) the establishment of the Shuyuan System. The case of BIT reflects Chinese higher education’s development and the process of transforming from meritocracy to popularization. Chinese universities have changed their paradigm from emphasizing specialized education to highlighting suzhi education, as well as from focusing on training students into specialists to stressing students’ holistic development.
言語 en
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50748
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ ISBN
関連識別子 978-4-86637-031-6
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-9614
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1187795X
開始ページ
開始ページ 89
書誌情報 Higher Education Forum
Higher Education Forum

巻 18, p. 89-105, 発行日 2021-03
見出し
大見出し Special Issue: General Education in the East and West
言語 ja
見出し
大見出し Special Issue: General Education in the East and West
言語 en
旧ID 50748
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 03:43:19.636444
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3