ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. Higher Education Forum
  3. 17巻

Changes in Academics’ Identity, Job Satisfaction, and Job Stress between 1992 and 2018 in South Korea

https://doi.org/10.15027/48961
https://doi.org/10.15027/48961
311d474a-fd24-4e34-a2bd-130f3afd04bc
名前 / ファイル ライセンス アクション
HigherEducationForum_17_207.pdf HigherEducationForum_17_207.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Changes in Academics’ Identity, Job Satisfaction, and Job Stress between 1992 and 2018 in South Korea
言語 en
作成者 Lee, Soo Jeung

× Lee, Soo Jeung

en Lee, Soo Jeung

Search repository
Jung, Hyejoo

× Jung, Hyejoo

en Jung, Hyejoo

Search repository
Shin, Jung Cheol

× Shin, Jung Cheol

en Shin, Jung Cheol

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 academic identity
主題
主題Scheme Other
主題 job satisfaction
主題
主題Scheme Other
主題 job stress
主題
主題Scheme Other
主題 performance-based management
主題
主題Scheme Other
主題 South Korea
内容記述
内容記述 This study analyzed the association between academic identity, job satisfaction and stress over the last three decades. This study found that most Korean academics have a dual identity as researcher and teacher but tend to prefer research to teaching. In addition, we found that performance-based management practices at universities have strengthened the researcher identity during last three decades. Finally, this study found that while academic identity is not associated with academics’ job satisfaction, those who identify as researchers are likely to experience higher stress. This study has implications for studying academic identity in relation to the critical topics of job satisfaction and job stress, which are core concepts of organizational studies.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This research is supported by the National Research Foundation of Korea Grant funded by the Korean Government (NRF-2017021672).
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/48961
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ ISBN
関連識別子 978-4-86637-024-8
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432-9614
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1187795X
開始ページ
開始ページ 207
書誌情報 Higher Education Forum
Higher Education Forum

巻 17, p. 207-223, 発行日 2020-03
見出し
大見出し Special Issue for APIKS
言語 ja
見出し
大見出し Special Issue for APIKS
言語 en
旧ID 48961
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 03:42:19.993234
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3