ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. Higher Education Forum
  3. 13巻

Values and Purposes of a PhD : Comparative responses from South Africa and Mauritius

https://doi.org/10.15027/39937
https://doi.org/10.15027/39937
0a75ff5a-201d-4aea-8d8f-ac1c0dc087e9
名前 / ファイル ライセンス アクション
HigherEducationForum_13_1.pdf HigherEducationForum_13_1.pdf (931.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Values and Purposes of a PhD : Comparative responses from South Africa and Mauritius
言語 en
作成者 Michael Anthony Samuel

× Michael Anthony Samuel

en Michael Anthony Samuel

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Doctoral under-productivity in developing world contexts
主題
主題Scheme Other
主題 the economic, national, personal and social values of PhD study
主題
主題Scheme Other
主題 professional doctorates and PhDs
主題
主題Scheme Other
主題 doctoral career paths; PhDs in Education
主題
主題Scheme Other
主題 globalization and internationalization
主題
主題Scheme Other
主題 social justice, and education
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper compares the motivations of two developing countries, South Africa and Mauritius, in promoting doctoral education. Both are concerned about addressing their underproduction of PhDs, but is this focus a luxury in the face of prevalent societal issues, e.g., the HIV/AIDS pandemic, crime and unemployment in South Africa? Are PhDs resolving post-apartheid societal problems? Is their pursuit primarily about developing a competitive advantage? In Mauritius, alignment of the state agenda and the higher education system provides pragmatic interventions to establish itself as the knowledge hub of the Indian Ocean islands. However, the philosophically-driven PhD infuses potentially a critical disruption of “comfortable collaborations" with the state agenda. So what is the worth of a PhD, especially in the field of education? This paper suggests that the value of an educational PhD in developing world contexts has both enabling and constraining potential: to personal, institutional, social and nationalistic agendas.
言語 en
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39937
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ ISBN
関連識別子 978-4-902808-97-1
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1187795X
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 Higher Education Forum
Higher Education Forum

巻 13, p. 1-23, 発行日 2016-03
旧ID 39937
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 03:36:11.722618
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3