WEKO3
アイテム
C・Ph・E・バッハのフライエ・ファンタジーにおける演奏表現の可能性 : 後期の作品Wq61/3に焦点を当てて
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2015322
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/20153228d3f7286-2130-4f1e-9a76-3c32500f704b
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2024-01-30 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | C・Ph・E・バッハのフライエ・ファンタジーにおける演奏表現の可能性 : 後期の作品Wq61/3に焦点を当てて | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Possibilities of Expression in the Music Performance of Carl Philipp Emanuel Bach’s Free Fantasias: Focusing on the Late Work Wq61/3 | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
末永, 雅子
× 末永, 雅子
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 権利情報 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 権利情報 | 本誌掲載の著作物の著作権は、著者に帰属する。 | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | Carl Philipp Emanuel Bach (hereinafter “E. Bach") was a leading composer of freyen fantasie (free fantasias). In his Versuch über die wahre Art das Clavier zu spielen (Essay on the True Art of Playing Keyboard Instruments), he cites conditions for a piece to be identified as a freyen fantasie as being unmeasured and moving through many keys. In his later years, this description was revised with a presentation of his new concept of modulation. In this research, an analysis of E. Bach’s late fantasia Wq61/3 from the perspective of time and modulation and a consideration of expression in performance led to the discovery of numerous compositional devices, including omission of chords, bass notes, and bar lines, and alternation of meters. In addition, the author found that the concept of modulation from E. Bach’s later years brought about new methods of modulation, and that the composer demanded special performance expression from performers. In order to realize performance expressions that reflect the composer’s intentions, the author added dynamic and tempo marks to the score of Wq61/3 and proposed specific playing methods. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島芸術学会 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | Hiroshima Society for Science of Arts | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | journal article | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 21 | |||||||||
| 書誌情報 |
ja : 藝術研究 en : Annual Review of Hiroshima Society for Science of Arts 号 36, p. 21-43, ページ数 23, 発行日 2023-08-31 |
|||||||||
| 見出し | ||||||||||
| 大見出し | 査読論文 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 見出し | ||||||||||
| 大見出し | Articles | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 旧ID | 54863 | |||||||||