WEKO3
アイテム
シェレメーチェフ家の農奴劇場におけるフランスのトラジェデイ・リリック上演 : サッキーニ作曲《ルノー》のロシア語上演はどのように行なわれたか <査読論文>
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2015275
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/20152759561a89a-557e-46d2-a17d-f857b65bb91f
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | シェレメーチェフ家の農奴劇場におけるフランスのトラジェデイ・リリック上演 : サッキーニ作曲《ルノー》のロシア語上演はどのように行なわれたか <査読論文> | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Performances of French Tragédie Lyrique at the Sheremetev Serf Theater (1775-1797): How Renaud by Sacchini was Performed in the Russian Language <Articles> | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
森本, 頼子
× 森本, 頼子
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 権利情報 | ||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2014 by Author | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||
| 主題 | 760 | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | The Sheremetev Serf Theater (1775-1797), managed mainly by Count Nikolai Petrovich Sheremetev (1751-1809), was the only Russian theater that imported and performed the French operatic genre tragédie lyrique. This genre was never staged in any other Russian theater (not even the court theater). This paper aims to present how Renaud by A. Sacchini was performed at the Sheremetev Theater between 1788 and 1792, focusing on the Russian translation of the French text, which was a characteristic feature of performances held at this theater. The entire text of Renaud was translated into Russian with significant difficulties. It was inferred that Nikolai aimed to introduce the performance of serious opera in Russian by staging Renaud. In fact, he produced and performed the Russian opera Zelmira and Smelon, or the Capture of Izmail in 1795. The performance of tragédie lyrique Renaud revealed the Sheremetev Serf Theater as an "opera theater" capable of creative performances of full-scale opera. In addition, the circumstances suggest that serf theaters in the late 18th century played an important role in that they cultivated a rich operatic culture in Russia. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | 本論文は、財団法人日東学術振興財団第二七回(平成二二年度)海外渡航助成による研究成果の一部である。 | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島芸術学会 | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | journal article | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 0914-9872 | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AN10217323 | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 33 | |||||||||
| 書誌情報 |
藝術研究 Annual Review of Hiroshima Society for Science of Arts 号 27, p. 33-48, 発行日 2014-07-24 |
|||||||||
| 旧ID | 44301 | |||||||||