ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. The Journal of Social Studies Education in Asia
  3. 7巻

Governance Issue on Citizenship/Social Studies Education: Democratic Education and its Paradox Problem

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2014034
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2014034
e461a252-5aa5-4eaa-ac97-a6ca7018034d
名前 / ファイル ライセンス アクション
JSSEA_7_19.pdf JSSEA_7_19.pdf (685.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Governance Issue on Citizenship/Social Studies Education: Democratic Education and its Paradox Problem
言語 en
作成者 Ikeno, Norio

× Ikeno, Norio

en Ikeno, Norio

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright © 2018 the International Social Studies Association (ISSA) and Japanese Educational Research Association for the Social Studies (JERASS) . All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, stored, transmitted, in any form, or by any means, without prior written permission from JERASS and ISSA, to whom all requests to reproduce copyright material should be directed, in writing.
主題
主題Scheme Other
主題 subject pedagogy
主題
主題Scheme Other
主題 comparative approach
主題
主題Scheme Other
主題 case study
主題
主題Scheme Other
主題 processes of research
主題
主題Scheme Other
主題 practice and policy
内容記述
内容記述 This study would explore some questions on citizenship/social studies education from the perspective of the governance structure in subject pedagogy. It would research school curriculums in England and Japan, find out the difference, examine the effect of value-relations in subject pedagogy and consider the governance structure of citizenship/social studies education as subject pedagogy. And it would find out that integrating the three processes of citizenship/social studies education leads to a paradox structure, but that there is a way of escaping this dialectically, through spiralled levels.
言語 en
出版者
出版者 The International Social Studies Assosiation
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2434-1797
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12857878
開始ページ
開始ページ 19
書誌情報 The Journal of Social Studies Education in Asia
The Journal of Social Studies Education in Asia

巻 7, p. 19-32, 発行日 2018
見出し
大見出し SPECIAL ISSUE
言語 ja
見出し
大見出し SPECIAL ISSUE
言語 en
旧ID 50054
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-23 06:50:58.293817
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3