ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. CICE叢書
  3. 6巻

Tanzanian Teachers' Knowledge of Moral Character Inherent in the Teaching Profession

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2012703
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2012703
4f95ffd4-a9a9-44bd-87ad-0017432639fe
名前 / ファイル ライセンス アクション
CICEseries_6_197.pdf CICEseries_6_197.pdf (237.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Tanzanian Teachers' Knowledge of Moral Character Inherent in the Teaching Profession
言語 en
作成者 Anangisye, William A. L.

× Anangisye, William A. L.

en Anangisye, William A. L.

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2019 広島大学教育開発国際協力研究センター
内容記述
内容記述 This study investigated the extent to which practicing teachers in Tanzania’s educational institutions and in other capacities understand the inherent character of the teaching profession. One basic research question guided the study: What do teachers consider and understand as the moral values inherent in the teaching enterprise? The study used conversations and documentary research method to generate data in response to this question. The data generated was then analyzed thematically in accordance with the research question. Findings show that, although some practicing teachers can identify features that define the character of the teaching profession, the prevailing cases of teachers’ misconduct confirm that some teachers were still ignorant of the ethical principles, which inform the teaching profession. Thus, unless teachers have a better understanding of the character inherent in the teaching enterprise, they will continue failing to live up to the highest moral standards that go with the teaching profession (and/or teacher professional identity).
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Group C: Teacher Professional Development
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
関連情報
識別子タイプ URI
関連識別子 https://home.hiroshima-u.ac.jp/cice/?page_id=3340
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 BA52782320
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 BB29255117
開始ページ
開始ページ 197
書誌情報 CICE叢書6 Africa-Asia University Dialogue for Educational Development : Final Report of Phase IV Research Results : Toward Achieving the SDG4 : Contributions of African and Asian Researchers
CICE Series

巻 6, p. 197-210, 発行日 2019-06
旧ID 49142
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-23 06:12:06.981602
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3