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  1. 学術雑誌論文等

商品価格に基づく購入の確実性が値引き獲得行動に与える影響

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2010087
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2010087
42eddc32-8106-401a-957d-0eeddebda6ed
名前 / ファイル ライセンス アクション
JJPsy_87_12.pdf JJPsy_87_12.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 商品価格に基づく購入の確実性が値引き獲得行動に与える影響
言語 ja
タイトル
タイトル The price-based certainty of purchase influences consumer behavior for discount
言語 en
作成者 在原, 克彦

× 在原, 克彦

ja 在原, 克彦

en Arihara, Katsuhiko

Search repository
有賀, 敦紀

× 有賀, 敦紀

ja 有賀, 敦紀

en Ariga, Atsunori

Search repository
古屋, 健

× 古屋, 健

ja 古屋, 健

en Furuya, Takeshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 certainty of purchase
主題
主題Scheme Other
主題 prospect theory
主題
主題Scheme Other
主題 decision making
主題
主題Scheme Other
主題 consumer behavior
主題
主題Scheme Other
主題 calculator/jacket problem
内容記述
内容記述 Tversky & Kahneman (1981) reported that most participants decided to drive when they could save money on a low-price good as compared to when they could save on a high-price good, even though the discount prices were same. Although this irrational decision making has been interpreted as a rate-dependent estimation of value (prospect theory), this study newly proposes that it can be explained by the certainty of purchase based on the price of goods. Experiment 1 replicated the previously reported difference in decision making, and additionally demonstrated that participants’ certainty of purchase was lower for a high- than a low-price good. When it was emphasized that participants’ intention to purchase high- and low-price goods were equally sure, decision making did not significantly differ (Experiment 2). Furthermore, decision making differed based only on the certainty of purchase even when prices of goods were same (Experiment 3). Consumers’ decision making may be rather rational, depending straightforwardly on the certainty of purchase that is susceptible to price.
言語 en
出版者
出版者 日本心理学会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.4992/jjpsy.87.14052
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.4992/jjpsy.87.14052
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0021-5236
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1884-1082
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00123620
開始ページ
開始ページ 12
書誌情報 心理学研究
The Japanese Journal of Psychology

巻 87, 号 1, p. 12-20, 発行日 2016
旧ID 47708
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Ver.1 2025-02-21 05:19:42.406973
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