WEKO3
アイテム
商品価格に基づく購入の確実性が値引き獲得行動に与える影響
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2010087
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/201008742eddc32-8106-401a-957d-0eeddebda6ed
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 商品価格に基づく購入の確実性が値引き獲得行動に与える影響 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | The price-based certainty of purchase influences consumer behavior for discount | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
在原, 克彦
× 在原, 克彦
× 有賀, 敦紀
× 古屋, 健
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | certainty of purchase | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | prospect theory | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | decision making | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | consumer behavior | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | calculator/jacket problem | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | Tversky & Kahneman (1981) reported that most participants decided to drive when they could save money on a low-price good as compared to when they could save on a high-price good, even though the discount prices were same. Although this irrational decision making has been interpreted as a rate-dependent estimation of value (prospect theory), this study newly proposes that it can be explained by the certainty of purchase based on the price of goods. Experiment 1 replicated the previously reported difference in decision making, and additionally demonstrated that participants’ certainty of purchase was lower for a high- than a low-price good. When it was emphasized that participants’ intention to purchase high- and low-price goods were equally sure, decision making did not significantly differ (Experiment 2). Furthermore, decision making differed based only on the certainty of purchase even when prices of goods were same (Experiment 3). Consumers’ decision making may be rather rational, depending straightforwardly on the certainty of purchase that is susceptible to price. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 日本心理学会 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
関連情報 | ||||||||||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||||||||
関連識別子 | 10.4992/jjpsy.87.14052 | |||||||||||||||||
関連情報 | ||||||||||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.4992/jjpsy.87.14052 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 0021-5236 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1884-1082 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AN00123620 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 12 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
心理学研究 The Japanese Journal of Psychology 巻 87, 号 1, p. 12-20, 発行日 2016 |
|||||||||||||||||
旧ID | 47708 |