ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

イギリスの「学校を基礎にした教員養成」(a school-based initial teacher training)におけるメンターとしての学校教員の役割-小学校の体育授業を中心に-

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009933
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009933
35bdd60d-9473-4b9d-8b4c-888e4a38a305
名前 / ファイル ライセンス アクション
03874850_22_59_70_kihara.pdf 03874850_22_59_70_kihara.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル イギリスの「学校を基礎にした教員養成」(a school-based initial teacher training)におけるメンターとしての学校教員の役割-小学校の体育授業を中心に-
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the role which the school teacher should play as the mentor of 'a school-based initial teacher training, in england & Wales : Focusing on the teaching in physical education of the primary schools
言語 en
作成者 木原, 成一郎

× 木原, 成一郎

ja 木原, 成一郎

en Kihara, Seiichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 イギリス
主題
主題Scheme Other
主題 教員養成
主題
主題Scheme Other
主題 学校経験(教育実習)
主題
主題Scheme Other
主題 メンター
主題
主題Scheme Other
主題 体育授業
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aims to clarify the role which the school teacher should play as the mentor in the system of a shool-based initial teacher training, in England & Wales. The results are summarized as follows: (1)According to the case study(Mawer M.,1996a), the majority of the student teachers and the school teachers answered the following three points as the role of the mentor.(a)providing the trainee with the demonstration lessons to observe (b)providing feedback following observation of the trainee's lesson in writing or orally (c)providing the advice and the information for planning lessons (2)In the case study (mawer M.,1996b), the 550f the classroom teachers said that they could'nt play the role with confidence as the mentor in the primary schools. (3)It proposed that the school teachers should be trained for getting the skill and the strategy of mentoring.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学校教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-4850
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00213326
開始ページ
開始ページ 59
書誌情報 広島大学学校教育学部紀要. 第一部
Bulletin of the Faculty of School Education, Hiroshima University. Part I

巻 22, p. 59-70, 発行日 2000
旧ID 14779
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 05:14:25.222353
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3