WEKO3
アイテム
イギリスの「学校を基礎にした教員養成」(a school-based initial teacher training)におけるメンターとしての学校教員の役割-小学校の体育授業を中心に-
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009933
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/200993335bdd60d-9473-4b9d-8b4c-888e4a38a305
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | イギリスの「学校を基礎にした教員養成」(a school-based initial teacher training)におけるメンターとしての学校教員の役割-小学校の体育授業を中心に- | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on the role which the school teacher should play as the mentor of 'a school-based initial teacher training, in england & Wales : Focusing on the teaching in physical education of the primary schools | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
木原, 成一郎
× 木原, 成一郎
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | イギリス | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教員養成 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学校経験(教育実習) | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | メンター | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 体育授業 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This study aims to clarify the role which the school teacher should play as the mentor in the system of a shool-based initial teacher training, in England & Wales. The results are summarized as follows: (1)According to the case study(Mawer M.,1996a), the majority of the student teachers and the school teachers answered the following three points as the role of the mentor.(a)providing the trainee with the demonstration lessons to observe (b)providing feedback following observation of the trainee's lesson in writing or orally (c)providing the advice and the information for planning lessons (2)In the case study (mawer M.,1996b), the 550f the classroom teachers said that they could'nt play the role with confidence as the mentor in the primary schools. (3)It proposed that the school teachers should be trained for getting the skill and the strategy of mentoring. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学学校教育学部 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0387-4850 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00213326 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 59 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学学校教育学部紀要. 第一部 Bulletin of the Faculty of School Education, Hiroshima University. Part I 巻 22, p. 59-70, 発行日 2000 |
|||||||||
旧ID | 14779 |