ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

What and How Should We Teach in Games Teaching of Physical Education Lessons? : Focusing on the 'Teaching For Understanding' approach about games teaching in primary schools

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009925
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009925
0220cf77-468b-4d77-b556-648563a76a1b
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacSchEduc-HiroshimaUniv-Pt1_20_67.pdf BullFacSchEduc-HiroshimaUniv-Pt1_20_67.pdf (544.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル What and How Should We Teach in Games Teaching of Physical Education Lessons? : Focusing on the 'Teaching For Understanding' approach about games teaching in primary schools
言語 en
作成者 Kihara, Seiichiro

× Kihara, Seiichiro

en Kihara, Seiichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 the 'Teaching For Understanding' approach
主題
主題Scheme Other
主題 games teaching
主題
主題Scheme Other
主題 physical education curriculum
主題
主題Scheme Other
主題 teacher education
主題
主題Scheme Other
主題 primary school
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aims to clarify significance and awaiting solution of the 'Teaching For Understanding' approach (Thorpe, R. & Bunker, R. & Almond, L., 1986) about games teaching in primary schools. The following results were obtained: teachers which succeeded in implementing the 'Teaching For Understanding' approach improved their pedagogical understanding and teaching skills as follows: 1) more profound understanding about tactics and strategies peculiar to each game (Smith, M.D.,1991) 2) practice of high qualitative teaching skills (Butler, J.L.,1997) 3) deeper insight into the pupils (Butler, J.L.,1997). If these pupils-centred teaching styles and the aim of the construction of meaning for the pupils should be esteemed, it has to be inquired about 'the context' which is the process of forming the competence to be acquired, appreciated and shaped as a result of interactions with other pupils or a teacher (Almond, L.1997).
言語 en
出版者
出版者 広島大学学校教育学部
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-4850
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00213326
開始ページ
開始ページ 67
書誌情報 広島大学学校教育学部紀要. 第一部
Bulletin of the Faculty of School Education, Hiroshima University. Part I

巻 20, p. 67-74, 発行日 1998-01
旧ID 41665
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 05:14:04.448135
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3