WEKO3
アイテム
1980年代から1990年代初頭のイギリスにおける初等教員養成課程の体育科目の改革
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009920
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009920b2d641d1-bdb2-4325-be81-71c8fecf63f2
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 1980年代から1990年代初頭のイギリスにおける初等教員養成課程の体育科目の改革 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | A Study on the Reform of Initial Training of Primary School Teachers in England and Wales from 1980's to the beginning of 1990's -Focusing on the Reform of Physical Education Curriculum in Initial Training of Primary School Teachers- | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
木原, 成一郎
× 木原, 成一郎
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | initial teacher training | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | primary school teachers | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | national curriculum | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | physical education | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | イギリス | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 初等教員養成課程 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 体育 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 課程認定制度 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | ナショナル・カリキュラム | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | This study aims to clalify the facts that the implementation of both of the Accreditation of Initial Teacher Training by DES in 1984 and the National Curriculum in 1988 had influence on the time allocation and contens of physical education lessons in primary phase initial teacher training. The results are summarised as follows: (1)In primary phase initial teacher training, the number of time allocation of physical education lessons increased about both of BEd courses and PGCE courses from 1970's to 1980's. (2)In the begining of 1990's, the number of the time allocation of physical education lessons decreased about BEd training courses. That decrease caused by increase of the time allocation of English, mathematics and science. (3)It is seems that the criteria for courses of initial training of primary teachers by CATE in 1993 had undesirable influences on the reform of physical education in primary phase initial teacher training. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島大学学校教育学部 | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 0387-4850 | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AN00213326 | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 59 | |||||||||
| 書誌情報 |
広島大学学校教育学部紀要. 第一部 Bulletin of the Faculty of School Education, Hiroshima University. Part I 巻 19, p. 59-72, 発行日 1997 |
|||||||||
| 旧ID | 14777 | |||||||||