ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

学習者の反応を中心とする文学教育論の検討 : ランガー編『文学教育』を手がかりとして

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009915
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009915
f7785d42-48da-4aa1-8e74-396f1a132c48
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacSchEduc-HiroshimaUniv-Pt1_18_37.pdf BullFacSchEduc-HiroshimaUniv-Pt1_18_37.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 学習者の反応を中心とする文学教育論の検討 : ランガー編『文学教育』を手がかりとして
言語 ja
タイトル
タイトル An Examination on the Student-Centered Teaching of Literature.
言語 en
作成者 山元, 隆春

× 山元, 隆春

ja 山元, 隆春

en Yamamoto, Takaharu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
主題
主題Scheme NDC
主題 900
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to discuss on the values of the student-centered or response-centered methodology of literature instruction. In Judith A. Langer (ed.) Literature Instruction (NCTE,1992), eight contributers have discussed the methodology of student-centered literature instruction for educational reforming in the United States. Literature Instruction provides the "construcitivist" approaches for the teaching of literature. In this paper, After examining several chapters of Literature Instruction, I have explored the significance of the "constructivist" approach for the teaching of literature, and discussed the possibilities of student-centered or response-centered teaching of literature in Japanese school settings. The student-centered methodologies which was discussed in this paper will provide various possibilities for students to recognize the importance of knowing about processes of making meanings.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学校教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-4850
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00213326
開始ページ
開始ページ 37
書誌情報 広島大学学校教育学部紀要. 第一部
Bulletin of the Faculty of School Education, Hiroshima University. Part I

巻 18, p. 37-55, 発行日 1996-01
旧ID 27344
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 05:13:41.576248
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3