ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

インドネシアにおけるコンピテンシーを基盤とするカリキュラムに関する研究

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009422
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009422
2b571907-c39b-4bf4-8c57-b3427678f763
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducRes_3_19.pdf JEducRes_3_19.pdf (791.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル インドネシアにおけるコンピテンシーを基盤とするカリキュラムに関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Competency Based Curriculum in Indonesia
言語 en
作成者 中矢, 礼美

× 中矢, 礼美

ja 中矢, 礼美

en Nakaya, Ayami

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This article aims to investigate the features of new curriculum (2004 curriculum/Competency Based Curriculum) in Indonesia regarding the curriculum theory, globalization, nationalization and localization. The features of new curriculum are: 1) using the term of competency in all levels, 2) using the same framework as other countries use, 3) using the same disciplines as other countries use (aiming at the education for building the whole personality, improvement of zest for life, assurance of life long learning and authentic assessment). By using the concept of competency, Indonesia aims to solve the problem of education system, to realize the life-long education, to match between the real world and the school education and to improve the comprehensive education, suitable education for different needs, and so on. From the viewpoints of globalization, it appears that the new Indonesian curriculum, to a certain extent, aims at the global responsibility education which may encourage students to take positive action for global issues such as human rights, democracy, peace and conflict, etc. With regard to nationalization, Pancasila education was changed to modernized civic education, but the national identity is still the basis of education. Concerning localization, the symbol of the localization, Muatan Lokal (Local content subject), was changed from a compulsory subject to an elective one. But the new curriculum aims to build the citizen who can participate actively to build a just local society with critical thinking skills. Also, some problems in the organization of the elements of competency and the way of assessment were observed in the new curriculum.
言語 en
出版者
出版者 中国四国教育学会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-5836
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12021488
開始ページ
開始ページ 19
書誌情報 教育学研究ジャーナル
教育学研究ジャーナル

号 3, p. 19-28, 発行日 2007-03-01
旧ID 27408
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 04:56:07.512291
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3