WEKO3
アイテム
すべては海外論壇回顧と展望から始まった : 熱き実力派の英語教育学者になる
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009298
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009298d495a21d-b545-4be5-892c-23a2b9881d97
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | すべては海外論壇回顧と展望から始まった : 熱き実力派の英語教育学者になる | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
作成者 |
山田, 純
× 山田, 純
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
権利情報 | 本論文の著作権は広島大学英語教育学会に属する | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 海外論壇 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 対話 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 前置詞 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 発話知覚 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | An annual review article entitled “Overseas research: Review and perspectives" in Modern English Teaching (Kenkyusha) was a large-scale project led by Professor Naomi Kakita in the Department of English Language Education at Hiroshima University. The present author was a project member for six years and thereby acquired not only a new, comprehensive perspective in this and related fields but also the professional reading, writing, and thinking skills to conduct academic research. Thanks to that precious experience, he even now enjoys doing a lot of reading and writing in the psycholinguistic and related areas. From this vantage point, he now finds that little or no research has been available regarding the effects of explicit, effective instruction in a classroom setting, a core component of English language education. Presented here is an example of an ideal explanation of the usage of the apparently most “difficult" spatial prepositions in and on. Also discussed is the McGurk illusion, which may be subsumed under the rubric of cognitive perception and provide a hint for new research and effective explicit instruction. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学英語教育学会 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | AO | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12789814 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 1 | |||||||||
書誌情報 |
英語教育学研究 号 9, p. 1-14, 発行日 2018 |
|||||||||
旧ID | 49804 |