WEKO3
アイテム
INTERSECTION OF CRITICAL MATHEMATICS EDUCATION AND ETHNOMATHEMATICS
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009291
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009291fda4bcf3-c181-4db6-891e-abf587c2401a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | INTERSECTION OF CRITICAL MATHEMATICS EDUCATION AND ETHNOMATHEMATICS | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
Baba, Takuya
× Baba, Takuya
× Iwasaki, Hideki
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2001 日本科学教育学会 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ethnomathematics | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | critical mathematics education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | complimentary relationship | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | critical reflection | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Ethnomathematics has gained a certain level of momentum in the developing countries, and some developed countries with multicultural backgrounds. On the other hand, critical mathematics educaton that originated in developed countries, has highlighted critical points of ethnomathematical research. In this research the complementary relation between critical mathematics education and ethnomathematics has been deliberated in order to connect ethnomathematics to school mathematics as a part of educational endeavor. Subsequently a foundational framework has been proposed to strengthen the critical nature by means of reciprocity and develop mathematics education based on ethnomathematics. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 一般社団法人 日本科学教育学会 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
関連情報 | ||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||
関連識別子 | 10.14935/jssej.25.191 | |||||||||
関連情報 | ||||||||||
識別子タイプ | NAID | |||||||||
関連識別子 | 110002704892 | |||||||||
関連情報 | ||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.14935/jssej.25.191 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0386-4553 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2188-5338 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00036978 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 191 | |||||||||
書誌情報 |
科学教育研究 Journal of Science Education in Japan 巻 25, 号 3, p. 191-199, 発行日 2001-09-10 |
|||||||||
旧ID | 48185 |