ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

Analysis of students’ mathematical achievement in grades 3 and 6 in Uganda: Factors affecting test scores and curriculum performance

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2008693
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2008693
a0db4f5b-cc87-47d4-9197-bff83c3fbae0
名前 / ファイル ライセンス アクション
ProcediaSBS_93_2058.pdf ProcediaSBS_93_2058.pdf (243.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Analysis of students’ mathematical achievement in grades 3 and 6 in Uganda: Factors affecting test scores and curriculum performance
言語 en
作成者 Taniguchi, Kyoko

× Taniguchi, Kyoko

en Taniguchi, Kyoko

Search repository
Ohashi, Koji

× Ohashi, Koji

en Ohashi, Koji

Search repository
Hirakawa, Yukiko

× Hirakawa, Yukiko

en Hirakawa, Yukiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyrught (c) 2013 The Authors. Published by Elsevier Ltd. Open access under CC BY-NC-ND license.
主題
主題Scheme Other
主題 Student achievement
主題
主題Scheme Other
主題 mathematics
主題
主題Scheme Other
主題 curriculum
主題
主題Scheme Other
主題 primary school
主題
主題Scheme Other
主題 Uganda
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aims at determining factors affecting students’ mathematical achievement based on the curriculum, and finding out common errors and the reasons for them. Tests and questionnaires were conducted on grade 3 and grade 6 students. The results revealed: (1) the number of meals, living with mother, and socio-economic status (radio, table and kerosene lamp) positively affected scores in grade 3 and living with younger sisters negatively affected scores in grade 6, (2) student achievement was different in the contents of the curriculum, and (3) students were not able to solve applied questions without acquiring cognitive skills.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA-2012)
出版者
出版者 Elsevier Ltd.
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.1016/j.sbspro.2013.10.165
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.165
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1877-0428
開始ページ
開始ページ 2058
書誌情報 Procedia - Social and Behavioral Sciences
Procedia - Social and Behavioral Sciences

巻 93, p. 2058-2062, 発行日 2013-10-21
旧ID 46710
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 04:32:03.314023
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3