Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-09-11 |
タイトル |
|
|
タイトル |
三角ロジックモデルに基づく論理組立演習の拡張と実験的評価 : 情報不備化,無意味綴り化,非常識命題化 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Deficiency Information Tasks in Triangle Logic Exercise: Lack, Meaningless and Unacceptable Information Tasks |
|
言語 |
en |
作成者 |
中野, 謙
北村, 拓也
姫宮, 恵
沖永, 友広
林, 雄介
平嶋, 宗
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
言語 |
ja |
|
権利情報 |
Copyright © 2021 教育システム情報学会 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
論理的思考力 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
三角ロジックモデル |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
情報過不足問題 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
無意味命題 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
非常識命題 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
We have already developed an interactive exercise system of triangle logic re-composition and have also confirmed that the exercise is useful for logic learning through experimental uses. In the tasks in the exercise all necessary information are provided. In this paper, as an extension of the exercise, we designed three kinds of deficiency information tasks: the first is lack information task, the second is meaningless information and the third is unacceptable information task. Through experiment, we examined the difficulties of the tasks comparing with the original task. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
教育システム情報学会 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
journal article |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
113 |
書誌情報 |
en : JSiSE Research Report
巻 35,
号 6,
p. 113-120,
発行日 2021-03
|
旧ID |
54544 |