ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

Real in virtual or virtual in real? Intersecting virtual and real experience in open-world video games and heritage tourism

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2007353
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2007353
f95bf317-9cee-45f8-987c-49751ce3da93
名前 / ファイル ライセンス アクション
JHT_19_714.pdf JHT_19_714.pdf (686.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2025-01-10
タイトル
タイトル Real in virtual or virtual in real? Intersecting virtual and real experience in open-world video games and heritage tourism
言語 en
作成者 Jang, Kyungjae

× Jang, Kyungjae

en Jang, Kyungjae

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 en
権利情報 This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Journal of Heritage Tourism on 07 Mar 2024, available at: https://doi.org/10.1080/1743873X.2024.2322424.
権利情報
言語 en
権利情報 This is not the published version. Please cite only the published version.
権利情報
言語 ja
権利情報 この論文は出版社版ではありません。引用の際には出版社版をご確認、ご利用ください。
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Virtual tourism
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 online engagement
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 tourism
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 heritage
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japan
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The increasing numbers of open-world games provide a sense of immersion, as if users were in a virtual world, by guaranteeing free movement within that world. One example is Ghost of Tsushima, a game developed by Sucker Punch Productions in the United States and released in 2020. The game was created by adding fictional elements to the historical facts surrounding the Mongol Empire’s invasion of the Japanese island of Tsushima in 1274. The developer implemented a virtual world as close as possible to the truth through thorough historical research into local records. This article aims to investigate the relationship and boundary between real and virtual tourism afforded by realistic virtual worlds, as well as provide a hybrid analysis of community discussions around Ghost of Tsushima on the social media forum Reddit. The community’s posts and comments suggest that the game cultivates a sense of immersion that can generate the desire to experience Tsushima, Japan in real life. However, this study also found that the game’s particular representations shape expectations in a way that influences the nature and extent of tourist initiatives.
言語 en
出版者
出版者 Taylor & Francis
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
関連情報
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.1080/1743873X.2024.2322424
助成情報
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-20K12400/
研究課題番号 20K12400
研究課題名 日本の島嶼部における複合的観光システムのレジリエンスを高める要因の検討
言語 ja
助成情報
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-23K28334/
研究課題番号 23H03644
研究課題名 Investigating factors that enhance the resilience of complex tourism systems on Japanese islands
言語 en
助成情報
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
研究課題名 東アジアの島嶼部における観光の変革-ポストコロナ時代の新たな空間創造を目指して
言語 ja
助成情報
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題名 Transforming Tourism on East Asian Islands: Towards New Spatial Creation in the Post-Corona Era
言語 en
開始ページ
開始ページ 714
書誌情報 en : Journal of Heritage Tourism

巻 19, 号 5, p. 714-729, 発行日 2024-03-07
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 03:49:26.568000
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3