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Real in virtual or virtual in real? Intersecting virtual and real experience in open-world video games and heritage tourism
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2007353
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2007353f95bf317-9cee-45f8-987c-49751ce3da93
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||
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| 公開日 | 2025-01-10 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | Real in virtual or virtual in real? Intersecting virtual and real experience in open-world video games and heritage tourism | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| 作成者 |
Jang, Kyungjae
× Jang, Kyungjae
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| アクセス権 | ||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
| 権利情報 | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 権利情報 | This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Journal of Heritage Tourism on 07 Mar 2024, available at: https://doi.org/10.1080/1743873X.2024.2322424. | |||||||
| 権利情報 | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 権利情報 | This is not the published version. Please cite only the published version. | |||||||
| 権利情報 | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 権利情報 | この論文は出版社版ではありません。引用の際には出版社版をご確認、ご利用ください。 | |||||||
| 主題 | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | Virtual tourism | |||||||
| 主題 | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | online engagement | |||||||
| 主題 | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | tourism | |||||||
| 主題 | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | heritage | |||||||
| 主題 | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||
| 主題 | Japan | |||||||
| 内容記述 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||
| 内容記述 | The increasing numbers of open-world games provide a sense of immersion, as if users were in a virtual world, by guaranteeing free movement within that world. One example is Ghost of Tsushima, a game developed by Sucker Punch Productions in the United States and released in 2020. The game was created by adding fictional elements to the historical facts surrounding the Mongol Empire’s invasion of the Japanese island of Tsushima in 1274. The developer implemented a virtual world as close as possible to the truth through thorough historical research into local records. This article aims to investigate the relationship and boundary between real and virtual tourism afforded by realistic virtual worlds, as well as provide a hybrid analysis of community discussions around Ghost of Tsushima on the social media forum Reddit. The community’s posts and comments suggest that the game cultivates a sense of immersion that can generate the desire to experience Tsushima, Japan in real life. However, this study also found that the game’s particular representations shape expectations in a way that influences the nature and extent of tourist initiatives. | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| 出版者 | ||||||||
| 出版者 | Taylor & Francis | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | eng | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
| 資源タイプ | journal article | |||||||
| 出版タイプ | ||||||||
| 出版タイプ | AM | |||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||||
| 関連情報 | ||||||||
| 関連タイプ | isVersionOf | |||||||
| 識別子タイプ | DOI | |||||||
| 関連識別子 | https://doi.org/10.1080/1743873X.2024.2322424 | |||||||
| 助成情報 | ||||||||
| 助成機関名 | 日本学術振興会 | |||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 研究課題番号URI | https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-20K12400/ | |||||||
| 研究課題番号 | 20K12400 | |||||||
| 研究課題名 | 日本の島嶼部における複合的観光システムのレジリエンスを高める要因の検討 | |||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 助成情報 | ||||||||
| 助成機関名 | Japan Society for the Promotion of Science | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| 研究課題番号URI | https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-23K28334/ | |||||||
| 研究課題番号 | 23H03644 | |||||||
| 研究課題名 | Investigating factors that enhance the resilience of complex tourism systems on Japanese islands | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| 助成情報 | ||||||||
| 助成機関名 | 日本学術振興会 | |||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 研究課題名 | 東アジアの島嶼部における観光の変革-ポストコロナ時代の新たな空間創造を目指して | |||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 助成情報 | ||||||||
| 助成機関名 | Japan Society for the Promotion of Science | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| 研究課題名 | Transforming Tourism on East Asian Islands: Towards New Spatial Creation in the Post-Corona Era | |||||||
| 言語 | en | |||||||
| 開始ページ | ||||||||
| 開始ページ | 714 | |||||||
| 書誌情報 |
en : Journal of Heritage Tourism 巻 19, 号 5, p. 714-729, 発行日 2024-03-07 |
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