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Toward sustainable cities: Where the electric vehicle users reside matters
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2006790
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/20067900d7c0f78-5eba-46b1-ae77-a3a6391a911c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||
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公開日 | 2024-12-11 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Toward sustainable cities: Where the electric vehicle users reside matters | |||||||
言語 | en | |||||||
作成者 |
Zhou, Yiming
× Zhou, Yiming
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アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | embargoed access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_f1cf | |||||||
権利情報 | ||||||||
言語 | en | |||||||
権利情報 | © 2024. This manuscript version is made available under the CC-BY-NC-ND 4.0 license https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |||||||
権利情報 | ||||||||
言語 | en | |||||||
権利情報 | This is not the published version. Please cite only the published version. | |||||||
権利情報 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
権利情報 | この論文は出版社版ではありません。引用の際には出版社版をご確認、ご利用ください。 | |||||||
主題 | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Electric vehicle | |||||||
主題 | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Urban structure | |||||||
主題 | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Traffic pollution | |||||||
主題 | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Land rent | |||||||
主題 | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Efficiency | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述 | This paper investigates how different location patterns of electric vehicle (EV) users affect the outcomes of an urban-space economy. In a linear city where firms and residents compete for land, I show that the location patterns of EV users exert significant impact on traffic pollution externalities and urban land rent revenues. In particular, the urban spatial structure with EV users residing in the suburbs (instead of the center) is associated with a better urban environment and higher land rent revenues. From society’s point of view, the increased land rents may be levied by governments to subsidize suburban residents in buying EVs or to invest in building charging stations, achieving higher efficiency. | |||||||
言語 | en | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | Elsevier | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | AM | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||||
関連情報 | ||||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.1016/j.econlet.2024.111535 | |||||||
助成情報 | ||||||||
助成機関名 | 日本学術振興会 | |||||||
言語 | ja | |||||||
研究課題番号URI | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-23K18805/ | |||||||
研究課題番号 | 23K18805 | |||||||
研究課題名 | Toward sustainable cities: An economic analysis of the impact of electric vehicle adoption on urban spatial structures | |||||||
言語 | en | |||||||
助成情報 | ||||||||
助成機関名 | Japan Society for the Promotion of Science | |||||||
言語 | en | |||||||
研究課題名 | Toward sustainable cities: An economic analysis of the impact of electric vehicle adoption on urban spatial structures | |||||||
言語 | en | |||||||
開始ページ | ||||||||
開始ページ | 111535 | |||||||
書誌情報 |
en : Economics Letters 巻 235, p. 111535, 発行日 2024-01-10 |
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旧ID | 55837 | |||||||
備考 | The full-text file will be made open to the public on 10 January 2026 in accordance with publisher's 'Terms and Conditions for Self-Archiving' |