ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

Toward sustainable cities: Where the electric vehicle users reside matters

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2006790
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2006790
0d7c0f78-5eba-46b1-ae77-a3a6391a911c
名前 / ファイル ライセンス アクション
EconLett_235_111535.pdf EconLett_235_111535.pdf (121.3 KB)
 Download is available from 2026/1/10.
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-12-11
タイトル
タイトル Toward sustainable cities: Where the electric vehicle users reside matters
言語 en
作成者 Zhou, Yiming

× Zhou, Yiming

en Zhou, Yiming

Search repository
アクセス権
アクセス権 embargoed access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_f1cf
権利情報
言語 en
権利情報 © 2024. This manuscript version is made available under the CC-BY-NC-ND 4.0 license https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
権利情報
言語 en
権利情報 This is not the published version. Please cite only the published version.
権利情報
言語 ja
権利情報 この論文は出版社版ではありません。引用の際には出版社版をご確認、ご利用ください。
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Electric vehicle
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Urban structure
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Traffic pollution
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Land rent
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Efficiency
内容記述
内容記述 This paper investigates how different location patterns of electric vehicle (EV) users affect the outcomes of an urban-space economy. In a linear city where firms and residents compete for land, I show that the location patterns of EV users exert significant impact on traffic pollution externalities and urban land rent revenues. In particular, the urban spatial structure with EV users residing in the suburbs (instead of the center) is associated with a better urban environment and higher land rent revenues. From society’s point of view, the increased land rents may be levied by governments to subsidize suburban residents in buying EVs or to invest in building charging stations, achieving higher efficiency.
言語 en
出版者
出版者 Elsevier
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
関連情報
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.1016/j.econlet.2024.111535
助成情報
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-23K18805/
研究課題番号 23K18805
研究課題名 Toward sustainable cities: An economic analysis of the impact of electric vehicle adoption on urban spatial structures
言語 en
助成情報
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題名 Toward sustainable cities: An economic analysis of the impact of electric vehicle adoption on urban spatial structures
言語 en
開始ページ
開始ページ 111535
書誌情報 en : Economics Letters

巻 235, p. 111535, 発行日 2024-01-10
旧ID 55837
備考 The full-text file will be made open to the public on 10 January 2026 in accordance with publisher's 'Terms and Conditions for Self-Archiving'
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 03:32:06.507204
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3